HOMMAK Makine, Dünya Devleri ile Rekabet Ediyor

Türkiye’de homojenizatör imalatı konusunda ilk sırada yer alan HOMMAK Makine, Dünya çapında da adından söz ettiriyor. Yurt dışında 55’ten fazla ülkeye ihracat yapan firma kalitesi, servis güvencesi, profesyonel hizmet anlayışı ve müşteri memnuniyeti ile yurt içi ve yurt dışında aranılan firma haline geldi. HOMMAK Makine Yön. Krl. Üyesi Abdullah YETİK ile firması hakkında konuştuk.

 

FOOD MACHINE: Hommak firması ne zaman ve nasıl kuruldu?

Abdullah YETİK: Hommak Makine, 2006 Karabağlar sanayi sitesinde Yetikler Makine adında küçük bir atölye olarak süt ve gıda makineleri imalatı konusunda, hizmet vermeye başlamıştır. 2009 yılında MİLKOTEK-HOMMAK sonrasında ise HOMMAK Makine Sanayi ve Tic. A.Ş. adını almıştır.

Milkotek-Hommak İzmir Torbalı Yazıbaşı mevkisindeki fabrikası, toplam 9.000 m2 açık alan ve 5000 m2 de kapalı alan üzerinde kurulu ve genişlemeye elverişli bir yapıya sahip.

 

FOOD MACHINE: Ürünleriniz ve hitap ettiğiniz sektörler hangileridir?

Abdullah YETİK: İmal ettiğimiz makineler birçok sektörde kullanılmaktadır. Makinelerimizin başlıca kullanım alanları:

  • Süt ve süt ürünleri: süt, yoğurt, tereyağı, dondurma, krem peynir, bebek mamaları, pudingler,
  • Gıda ve içecek ürünleri: Meyve suyu, ketçap, mayonez, bal, pekmez, soya sütü, jöle,
  • Kimya ve petrokimya sanayi: boya, deterjan, gres, wax, reçine, akaryakıt, yağlama yağı,
  • Kozmetik sanayi: kremler, diş macunu, losyon, şampuan, parfüm, cila,
  • İlaç ve ecza sanayi: aşı, antibiyotik, şurup, vitamin, protein, mineral, enzim, lipozom,
  • Biyoteknoloji: insülin kristali, protein, bakteri, maya, virüs, bitki hücresi, yosun, kolojen peptit.

 

FOOD MACHINE: Türkiye’de homojeniztör denilince ilk akla gelen firmasınız? Bunu nasıl başardınız?

Abdullah YETİK: Biz Türkiye’de ilk yerli homojenizatörü üreten firmayız. Kurulduğumuz günden bugüne kalite odaklı ve sürekli gelişime yönelik yolumuza devam ettik. Buda beraberinde müşteri memnuniyetini ve marka bilinirliğini getirdi.

 

FOOD MACHINE: Fabrikanız ve AR-GE çalışmalarınızdan bahseder misiniz?

Abdullah YETİK: HOMMAK, birçok sektöründe küresel rekabet ortamında faaliyetlerini sürdüren ve sürekli gelişmeyi hedefleyen bir şirkettir. Bu rekabet ortamında “en iyisi olmak” hedefi ile sürekli kendimizi ve üretimimizi geliştirme gayretinde olduk.

Rekabet gücünün sürdürülebilirliği, sektörümüzde operasyonel mükemmellik ve teknolojik yeniliklerden geçmektedir. Bu amaçla HOMMAK, teknoloji geliştirmek ve geliştirilen teknolojiyi sahada uygulamak üzere AR-GE faaliyetlerine her zaman öncelik vermiştir.

AR-GE çalışmaları neticesinde HOMMAK Homojenizatörlerin 4. nesil modellerini üretmeye başladık. Yeni teknolojik modeller ile uluslararası pazarda rekabet edebilir olduk ve kalitede Avrupalı rakiplerimizin önüne geçerek sunduğumuz fiyatla tercih edilen marka haline geldik. HOMMAK Homojenizatör bugün itibari ile 8 modeli mevcut ve bu alanda ürettiğimiz makinelerin teknolojisini geliştirerek ürün grubumuzu çeşitlendiriyoruz. 20 LT/H den 40.000 LT/H kapasite ve 2000 Bar basınç değerlerine kadar homojenizatör üretiyoruz. 2018 yılında C serisi 100 LT/H ve S serisi 500 LT/H modelleri ile iki yeni makine üretimine başladık. Bu modeller ile küçük ölçekli üretici firmalara ve pilot tesislere çözüm sağlamaktayız.

 

FOOD MACHINE: Üretim kapasiteniz, kaliteniz ve ürünlerinizin diğerlerinden öne çıkan özelliklerinden söz edebilir misiniz?

Abdullah YETİK: HOMMAK Makinenin en önemli rekabet gücü her zaman kalite olmuştur. Dünyanın en düşük piston hareket hızı (RPM) ile çalışan homojenizatörlerini imal ediyoruz. Bu sayede müşterilerimize yüksek verimlilikte, sarsıntısız ve uzun ömürlü homojenizatörler sunuyoruz.

Dünya genelinde aktif olarak kullanılmakta olan yaklaşık 3000 adet HOMMAK yüksek basınçlı homojenizatör bulunmaktadır. HOMMAK Makine, yıllık ortalama 250 adet homojenizatör imalatı kapasitesi ile müşterilerimize hizmet vermekteyiz.

 

FOOD MACHINE: Pazarlama faaliyetlerini ne şekilde yapıyorsunuz?

Abdullah YETİK: Globalleşen dünyada satış ve pazarlama zamana bağlı olarak değişmektedir. Bu kapsamda teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilmek için tüm argümanları sonuna kadar kullanmaktayız.

Dünyanın birçok ülkesinde bayilerimiz var. Ayrıca kendi bünyemizde İngilizce, Almanca, Arapça ve Rusça konuşabilen satış elemanlarımızla yurtiçinde olduğu kadar yurtdışında da aktif olarak satış ve pazarlama faaliyetlerini yürütmekteyiz.

 

FOOD MACHINE: Geleceğe dönük hedeflediğiniz projeleriniz nelerdir?

Abdullah YETİK: Yakın gelecekte makine sektörünün ihracatımızda lokomotif konuma erişeceğine inanıyorum. Başta Orta Doğu olmak üzere Avrupa ve diğer önemli pazarlarda olumlu bir Türk markası imajı oluşmaktadır. Ülkemizde üretilen ürünler kalite açısından tatminkâr bulunurken önemli rakiplerine karşın rekabetçi fiyat sunulması ile büyük avantaj sağlamaktadır.

Yurtiçinde yakaladığımız büyük başarıyı yurtdışında da yakalama hedefimiz var. Son 4 yılda ihracatımız %350 artış gösterdi. Hedefimiz önümüzdeki yıllarda yurtiçinde olduğu gibi dünya çapında pazara hakim olabilecek büyüklükte pazarlama ağı oluşturmak ve üretim kapasitesini de aynı ölçüde büyütmektir.  Bu sayede istihdam sağlamak ve ülke ekonomisine katkıda bulunmayı hedefliyoruz.

 

FOOD MACHINE: Hangi ülkelere ihracat yapıyorsunuz?

Abdullah YETİK: HOMMAK Makine, imal ettiği makinelerin %85’ini ihraç etmektedir. Her geçen gün ihracat yaptığımız ülke sayısı artmaktadır. Daha önce haritada yerini bile bilmediğimiz birçok ülkeye ihracat yapar duruma geldik. Şu an geldiğimiz noktada ise 55’ten fazla sayıda ülkeye ihracat yapıyoruz.

 

FOOD MACHINE: 2019 yılı firmanız için nasıl geçti? 2020 yılından beklentileriniz nelerdir?

Abdullah YETİK: Ülkemizin ekonomik olarak zor zamanlardan geçtiği 2019 yılında firma olarak ülke ekonomisine ve istihdama katkı sağlayacak şekilde ihracata ve büyümeye önem verdik. Bu stratejimizle 2018 yılına oranla satışlarımızda %35 artış sağladık.

Yatırımların yavaşladığı bu dönemde firma olarak Türkiye’nin geleceğine inanıyor ve adımlarımızdan taviz vermeden emin adımlarla ilerliyoruz.

Firma olarak 2020’den oldukça umutluyuz. Yeni ve büyük pazarlara girmek için ilk adımlarımızı attık ve olumlu sonuçlarını almayı bekliyoruz.

 

FOOD MACHINE: Katıldığınız yurt içi ve yurt dışı fuarlar hangileridir?

Abdullah YETİK: Firma olarak tanıtım ve imaj faaliyetlerini önemsiyoruz. Bu çerçevede ulusal ve uluslararası fuarlara yönelik katılım sağlamaktayız.

Her yıl 15 ten fazla yurtdışı fuarına standlı katılım gerçekleştiriyoruz. Avrupa, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Rusça konuşan ülkelerde sektörel fuarlara katılmaktayız. HOMMAK markası dünya genelinde yer edinmiş lider markalardan biri olmuştur. Dünya çapında güçlü referanslar oluşturmaya devam ediyoruz.

 

FOOD MACHINE: Son olarak neler eklemek istersiniz?

Abdullah YETİK: Firma olarak 55’ten fazla ülkeye ihracat yapar pozisyondayız. Birçok Dünya devi markayla rekabet ediyor ve birçok platformda biz tercih ediliyoruz.

Ülke olarak büyümek ve gelişmek istiyorsak önce kendi yerli ve milli üreticilerimize güvenmeli ve ön yargılarımızdan sıyrılabilmeliyiz.