Polat Makina, Endüstriyel Satış Ofisini İstanbul’a Taşıdı

Yenilik her zaman heyecan verir. Yeni bir giysi, yeni bir araba, yeni bir teknoloji, yeni bir iş, yeni bir teklif, yeni bir bakış açısı, yeni pazarlar insanı heyecanlandırır.  Yeni –doğası gereği- ilginçlik, heyecan, değişiklik, farklılık, sıradan olanı renklendirme gücü taşır.

Kurumsallaşma yolunda emin adımlarla ilerleyen, şirketlerini holding çatısı altında birleştiren Polat Grup, 2020 ‘ye yepyeni bir çehreyle giriyor.

İç dinamizminde köklü revizyonlar yaparak marka farkındalığını güçlendiren, yurt içi ve yurt dışı bağlantı ağını daha da genişleten Polat Grup şirketlerinden Polat Makina, Endüstriyel satış ofisini İstanbul’a taşıdı.

Polat Makina’da ki yenileşme hareketlerini Polat Makina Endüstriyel Satış ve Pazarlama Direktörü Sayın Çağlar Alpay’la değerlendireceğiz.

FOOD MACHINE: Sayın Alpay, Sizi tanıyabilir miyiz? Sektördeki kariyer basamaklarınız nasıl şekillendi?

Çağlar ALPAY: İstanbul Teknik Üniversitesi’nden Gemi Makineleri Mühendisi olarak 1998 yılında mezun oldum. İlk 6 yıl gemi makine mühendisi olarak çalıştım. Daha sonra servis, servis satış ve satış müdürü gibi pek çok görevi birbiri arkasına tecrübe etme fırsatı bulduğum GEA firmasında 15 yılı aşkın bir süre çalıştım. 2019 yılı Temmuz ayında da Endüstriyel Satış ve Pazarlama Direktörü olarak Polat Makina ailesine katıldım.

 

FOOD MACHINE: Polat Makina’nın Endüstriyel Satış ve Pazarlama Direktörü olarak göreve başladınız. Polat Makine’yla yollarınız nasıl kesişti?

Çağlar ALPAY: Polat Makina’da ki bu yeni görevim benim için çok özel ve değerli. Polat Makina’nın kurumsallaşma yolunda atmaya başladığı güçlü adımlar sonrasında Sayın Genel Müdürümüz Volkan Polat Bey ile yollarımız kesişti. Çalışanlarıyla birlikte sürekli gelişmeyi, global kalite ve standartlarda ürün ve hizmetler sunmayı amaçlayan Polat Makina ailesine katılıp bu amaç doğrultusunda emek verme fırsatını yakaladığım için büyük gurur duyuyorum.

 

FOOD MACHINE: Polat Makina Endüstriyel yeni ofisiyle bundan sonra müşterilerine İstanbul’dan seslenecek. Bize bu süreç hakkında biraz bilgi verir misiniz? Neden İstanbul?

Çağlar ALPAY: Birkaç hafta önce İstanbul’daki ofisimizde fiili olarak çalışmaya başladık. Yakın zamanda güzel bir organizasyonla da açılışımızı yapacağız. Bildiğiniz gibi, İstanbul 3.000 yıldan fazla bir süredir ticaret merkezi olan, dünya ve bölge ekonomisinin merceği altında bir şehir. Bu anlamda, tüm Türkiye ve Türkiye çevresindeki ülkelerle daha fazla ticari bağlantılar kurmak adına çok doğru bir karar vermiş olduk. Emin adımlarla büyüyen firmamızın Ümraniye’de açılan ofisi ile müşterilerimizin ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamaya devam edeceğiz.

FOOD MACHINE: Endüstriyel satış ekibiniz dinamik bir yapı sergiliyor. Bize biraz ekibinizden bahseder misiniz?

Çağlar ALPAY: Türkiye’de endüstriyel ekipmanlar sektöründe çalışmak gerek paydaşların çokluğu gerekse sektörün dinamizmi göz önüne alındığında hiç de kolay değil. Çalışanların bu yoğun tempoda sürekli zinde kalması gerekiyor. Ürün ve hizmetlerimizin kalitesinin de çalışanlarımızın kalitesine bağlı olduğunun bilincindeyiz. Satış ekibimizi de tüm bunları değerlendirerek, alanında uzman kişilerden oluşturduk. Önümüzde zorlu bir süreç olduğunun farkındayız, ancak Polat Makina’nın büyüyen hedefleri doğrultusunda ekip olarak son derece motive ve heyecanlı olarak tüm gücümüzle yola koyulduk.

 

FOOD MACHINE: Sizce endüstriyel sektörün sorunları nelerdir? Bu sorunlarla baş etmek için ne tür çözüm yollarınız var? Bizimle paylaşır mısınız?

Çağlar ALPAY: Türkiye’de ve dünya’nın birçok ülkesinde yaşanan ekonomik daralmalar söz konusu.  TÜİK’in (Türkiye İstatistik Kurumu) açıkladığı verilere göre Türkiye ekonomisi bu yılın ikinci çeyreğinde yıllık olarak yüzde 1,5 küçüldü. Bu da üç çeyrektir üst üste ekonomimizin küçüldüğü anlamına geliyor ve sektörde bunun yansıması yatırımların azalması olarak karşımıza çıkıyor. Kaliteli ürünü uygun fiyata alabilme yatırımcı için her zamankinden daha önemli. Bir yandan da teknolojinin yükselişi ve dönüşüme ayak uydurmakta zorlanan oyuncuların sıkıntı yaşayacağının açıkça ortada olması nedeniyle yatırımcı bu yönde de bir arayış içinde. Polat Makina olarak sektördeki değerli yatırımcıların tüm bu taleplerini karşılamak için operasyonlarını ve ekipmanlarını sürekli geliştiren tecrübeli kadromuzla iş ortaklarımızın her zaman yanında oluyoruz.

 

FOOD MACHINE: Göreve geldiğinizde Polat Makina için ne tür kararlar aldınız, ne tür çözümler ürettiniz ve neleri değiştirmeyi hedeflediniz?

Çağlar ALPAY: Kaliteden ödün verilmeden yıllardır verilen hizmetler söz konusu. Aynı vizyonla ürün portföyümüze yeni ekipmanlar, yeni teknolojiler ve yeni uygulama alanları katarak gelişmeye devam edeceğiz. Hedeflenen satışlara ulaşmak için yurt içindeki ve yurt dışındaki Satış, Pazarlama, Ar-Ge ve Operasyonel departmanlarımızın re-organizasyon çalışmalarına devam ediyoruz. Kurumsallaşma yolunda emin adımlarla ilerlediğimiz bu günlerde bu yapısal değişikliğe destek vermek de en önemli görevlerimden biri.

 

FOOD MACHINE: Endüstri 4.0 olarak adlandırılan 4. Sanayi Devrimi’nde Türkiye’nin dijital dönüşümü hakkındaki düşünceleriniz nedir?

Çağlar ALPAY: Endüstri 4.0’a geçiş elbette büyük yatırımlar, köklü değişimler ve teknolojik gelişim gerektiriyor. Yeniliklere açık firmamızda Dijital Dönüşüm Projesi ile birlikte ekipmanların sağlıklı çalışması takip edilecek ve gerçek zamanlı data analizi neticesinde önleyici bakımlar sistem tarafından planlanacak. Böylece üretim süresi, maliyetler ve üretim için ihtiyaç duyulan enerji miktarı azalacak, üretim miktarı ve kalitesi artacaktır.

 

FOOD MACHINE: Siz aynı zamanda Polat Makina’nın Pazarlama direktörüsünüz.  Sektörde iyi bir pazarlama ve satış stratejisi için, marka kavramına nasıl bakıyorsunuz? Polat Makina marka bilinirliğinde pazarlama ve satış süreçlerinde nasıl bir yol izliyor?

Çağlar ALPAY: Marka kavramı, günümüzdeki rekabet savaşlarında zaferin ve yenilginin belirleyicisi konumundadır. Marka bilinirliğimizi arttırmak için 2020 yılında alanında uzman profesyoneller ile çalışıyor olacağız. Sosyal medya hesaplarımızı ve web sitemizi güncelleyerek başladığımız bu çalışmada en büyük hedefimiz, ürünlerimize ve hizmetlerimize ihtiyaç duyulduğunda zihinlerde uyanan çözümün ismi olmaktır. Bu amaç doğrultusunda da inovasyonda, kalitede, hizmette ve müşteri ilişkilerinde “en iyisi” olmak için çalışmaya devam edeceğiz.

 

FOOD MACHINE: En aktif olduğunuz pazarlar hangileri? Türkiye ve yurtdışı pazarlarına sunacağız yeni ürünler /hizmetler var mı?

Çağlar ALPAY: Türkiye, Rusya ve Avrupa pazarında gerçekten çok aktifiz. Pazarlara yeni ürünler sunmadan büyüyemeyeceğimizi çok iyi bildiğim için şirkete girdiğim günden beri bu konu üzerinde çalışıyoruz. Polat Makina artık kesinlikle müşterilerine sadece ekipman sunan bir firma değil, çözüm ve proses sunan bir firma olacak. Bu kapsamda birçok mühendislik firması ile görüşmelerimiz sürüyor. Bazıları ile anlaşmalar yapıldı bile. Teknolojinin gerisinde kalmamak ve ürünlerimizin teknolojik olarak sürekli gelişimini sağlamak için Ar-Ge ile devamlı iletişim halindeyiz. Yılın ortalarına doğru güzel haberler vereceğimizi şimdiden müjdeleyebilirim.

 

FOOD MACHINE: Pazarlama ve satışta stratejik planlarınızı oluştururken odağınızdaki önceliğiniz nedir? Kâr mı, cirosal büyüme mi, yoksa pazar payı mı? Hemen bu bağlamda 2020 hedeflerinizi sormak istiyorum?

Çağlar ALPAY: 2020 Polat Makine için önemli bir yıl olacak. Hedeflerimiz yüksek ancak kesinlikle ulaşılamaz değil. Özellikle Gıda ve Süt uygulamalarında Polat Makina adının çok daha fazla duyulduğu bir yıl olacak. Yurt dışındaki satış ve servis ağımızı da güçlendiriyoruz. Polat Makina kalitesini yeni pazarlarla buluşturduğumuz, Pazar payımızı kesinlikle arttırdığımız bir yıl olacak. Hepimize şimdiden kolay gelsin.

 

FOOD MACHINE: Son olarak Polat Endüstriyel okurları için eklemek istedikleriniz?

Çağlar ALPAY: Özellikle 2020 yılında bütün departmanlar iç içe çalışırsak başaramayacağımız bir şey yok. O yüzden herkesin bu hedefleri kendi hedefleri gibi benimseyip özveri ile çalışmasını bekliyorum.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.